З В І Т

керівника Карпилівського

закладу дошкільної освіти

« Сонечко»

загального розвитку

Крупецької сільської ради

Семеренко Н.М.

за 2022-2023н.р

П Л А Н

1. Загальна частина

2. Аналіз педагогічної діяльності

3. Кадрове забезпечення і робота вихователів

4. Організація раціонального харчування

5. Робота по зміцненню матеріально-технічної бази ЗДО

6. Заключення

1. ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА

Заклад дошкільної освіти « Сонечко» с. Карпилівки функціонує з 1978 року. Дошкільний заклад є навчальним закладом загального розвитку.

На даний час дошкільний навчальний заклад структурно складається з різновікової групи, яка не повинна перевищувати 16 дітей

Цього року дошкільний заклад відвідувало - 15 дітей.

Кадровий склад дошкільного закладу включає в себе:

- директор

- 2 вихователя

- 1 помічника вихователя

- 1 кухар

- 1 оператор по прані білизни

Заклад дошкільної освіти «Сонечко» здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:

- Конституції України

- Закону України “Про дошкільну освіту”

- Базового компоненту дошкільної освіти

- Закону України “Про охорону праці”

- Закону України “Про цивільну оборону”

- Закону України “Про дорожній рух”

- Закону України “Про відпустки”

- Кодексу “Про працю”

- та освітньої програми “Українське дошкілля

- відповідно власного Статуту та річного плану роботи дошкільного закладу.

Дошкільний навчальний заклад розрахований на 16 місць, в 2022 – 2023 н.р виховувалося 15 дітей різного дошкільного віку , тобто від 3 до 6 років. Група комплектується у вересні . У дошкільному закладі функціонує різновікова група . Зараховування дітей до дошкільного закладу здійснюється на підставі заяв від батьків, медичної довідки про стан здоров’я дитини з заключенням лікаря про стан здоров’я дитини, довідки про щеплення, ксерокопії свідоцтва про народження дитини.

Дошкільний заклад працює з 8.00 – до 18.30 годин з п’ятиденним робочим тижнем та 10 годинним перебуванням дітей.

Навчальний рік у дошкільному закладі починається з 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. З 1 червня по 31 серпня (оздоровчий період) у дошкільному закладі проводиться оздоровлення дітей.

Дошкільний заклад здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та період оздоровлення.

План роботи схвалюється педагогічною радою закладу.

2. АНАЛІЗ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Організація освітньо-виховний процес здійснюється державною мовою згідно з Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про мови», «Про охорону дитинства»; Національної доктрини розвитку освіти, Конвенції «Про права дитини»; Положення «Про дошкільний навчальний заклад»; Базового компоненту дошкільної освіти в Україні (нова редакція). Зміст освітньої роботи в дошкільному закладі має відповідати основним концептуальним положенням Базового компонента дошкільної освіти, яким визначено вимоги до рівня освіченості, розвиненості й вихованості дитини 6 (7) років перед її вступом до школи. Базовий компонент передбачає оволодіння змістом дошкільної освіти впродовж усього періоду дошкільного дитинства і визнає цінність кожного вікового етапу для особистісного розвитку за умови повної реалізації дитиною своїх потенційних можливостей.

Колектив закладу дошкільної освіти спрямовує свою діяльність на формування різнобічно розвиненої, духовно багатої, патріотично налаштованої особистості; починаючи з перших років життя дитини і завершуючи її вступом до школи, для підвищення якості дошкільної освіти, забезпечення її сталого інноваційного розвитку

Головною метою дошкільного закладу є забезпечення дошкільної освіти дітей, створення умов для їх психофізичного та фізичного розвитку. Розподіл навчального навантаження побудований з урахуванням максимально допустимого навантаження на дітей упродовж тижня. При цьому, освітній процес базується на поєднанні різних видів занять: фронтальних та групових при умові, що тривалість фронтальних занять не повинна перевищувати 15-35 хвилин , групових -15-30 хвилин, що дає можливість додержуватися регламенту навчального часу в день на одну дитину.

Для успішного розвитку дітей групові приміщення забезпечені меблями та ігровим обладнанням, мають сучасний інтер’єр. Розвивальне середовище дитячого садка організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям.

Для занять дітей створені всі умови, а саме, обладнані спеціальні приміщення:

- фізкультурно-музична зал;

- прогулянковий майданчик;

- спортивний та ігрові майданчики .

3. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ І РОБОТА ВИХОВАТЕЛІВ

Навчальний план складений на основі Базового компонента та програми, що забезпечує всебічний розвиток особистості дитини, згідно з Законом України «Про дошкільну освіту» та Базового компонента дошкільної освіти в Україні. Освітній процес здійснювався за пріоритетними напрямами роботи, які сприяли здійсненню системного підходу до формування цілісної дитячої особистості за лініями розвитку та сферами життєдіяльності.

Робота вихователів планувалася та проводилася з урахуванням поставлених на рік завдань, сучасних вимог в навчанні та вихованні. Як керівник закладу я завжди підтримую та стимулюю творчу ініціативу працівників щодо вдосконалення освітньої роботи, заохочую творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів.

Фаховий рівень педагогічних кадрів забезпечується безперервною системою підвищення кваліфікації кадрів на рівні дошкільного закладу, шляхом відвідувань педагогами методичних об'єднань, курсів підвищення кваліфікації .

З метою визначення рівня та вдосконалення навчально–виховного процесу завідувачем були охоплені контролем усі суттєві питання. Своєчасно здійснювався попереджувальний контроль за змістом та якістю перспективного і календарного планування навчально-виховного процесу, готовністю вихователів та інших спеціалістів до роботи протягом робочого дня та за якістю підготовки до запланованих річним планом заходів.

Організація навчально-виховного процесу була спрямована на забезпечення реалізації зусиль педагогічного колективу та батьків для набуття дошкільниками соціального досвіду.

У 2022/2023 навчальному році колектив закладу працював творчо і відповідально. Адміністрації закладу вдалося охопити оперативним контролем стан підготовки до навчального року , виконання вимог режиму в ЗДО, рівень педагогічної майстерності педагогів, що атестувалися. Під час проведення педрад, семінарів використовувалися інтерактивні методи навчання педагогів: дискусії, ділові ігри, вправи і таке інше. Проведення відкритих занять стимулювало педагогів до поглибленого вивчення питань, що висвітлювалися, пошуку нестандартних, цікавих рішень, а також сприяло збільшенню самооцінки.

Робота педагогічних рад була проведена на науковій основі. Педагоги обмінювалися досвідом своєї роботи про результати педагогічних обстежень, рівень засвоєння знань, умінь навичок відповідно до чинних програм, про виконання річного плану в роботі з дітьми, про виконання творчих планів музичних керівників; про стан соціально-психологічної допомоги; готовність старших дошкільників до навчання в школі.

Різнобічний розвиток дошкільнятам забезпечує розвивальне середовище закладу: групові приміщення оснащені сучасними меблями, створені осередки для розвитку і виховання дошкільників, спортивна зала.

Реалізуючи основи Законодавства України «Про охорону здоров’я» та методичних рекомендацій «Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу» (Лист Міністерства освіти і науки України від 16.08.2010 р. № 1/9-563) в закладі існує цілісна система фізкультурно-оздоровчої роботи, яка спрямована на збереження та зміцнення здоров’я дітей, формування здорового способу життя. Для профілактики різних видів захворювань з дітьми проводились: дихальні гімнастики, масажі, гімнастики профілактичного характеру, загартовуючи процедури. Значна робота була проведена по створенню належної матеріальної бази для фізичного виховання з метою профілактики плоскостопості, осанки, в яких застосовувались «доріжки здоров’я» зроблені особисто вихователями з покидькового матеріалу.

Вихователі плануючи свою роботу спиралися на річний план роботи , який завірений на початку навчального року, де чітко прописані завдання . Нажаль в цьому році річний план роботи виконано на 99%.

Був проведений моніторинг рівня засвоєння вимог базової програми старшими дошкільниками є головним показником роботи педагогів та усього колективу у цілому. За результатами діагностики дошкільників по засвоєнню програми « Українське дошкілля » рівень знань дітей , були проведені тестові завдання з старшими дошкільниками. Результати моніторингу записані в довідці .

Результати тестування фізичного розвитку дітей виявив сформованість життєво важливих видів основних рухових дій (ходи, стрибків, метання, лазіння). Постійно велась робота по формуванню правильної постави, профілактики плоскостопості. Використовувалися загартування, як профілактика застудних захворювань. Формувалася у дітей система валеологічних знань про свій організм, про користь занять з фізичної культури, про особисту гігієну та чистоту навколишнього середовища.

Співпраця ЗДО та Ситненського ліцею велась на належному рівні , відповідно до плану «Наступність у роботі ЗДО та ЗОШ», виконання якого дотримувалися як вихователі так і вчителі. Реалізація наступності з боку дошкільної ланки освіти полягає у формуванні готовності дітей старшого дошкільного віку до систематичного навчання і шкільного життя, що передбачає мотиваційну, емоційно-вольову,комунікативну, фізичну підготовку, розвиток пізнавальних, психічних процесів та мовлення, прищеплення елементарних навчальних умінь. Задля реалізації цих завдань педагогами закладу проводились із дітьми бесіди про школу, майбутнє навчання в ній.

4 ОРГАНІЗАЦІЯ РАЦІОНАЛЬНОГО ХАРЧУВАННЯ

В ЗДО організація харчування підпорядковувалась відповідно до нормативно-правових документів: постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 №1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах»; « Інструкцією по організації харчування у дошкільних навчальних закладах » затверджена наказом МОНУ та МОЗУ від 17.04.2006 № 298/227, та внесених змін до “ Інструкції по організації харчування у дошкільних навчальних закладах “ від 26.02.2013 р. № 202/165, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 20.03.2013 р. за № 440/22972.

У дошкільному закладі протягом навчального року велика увага приділялась харчуванню дітей. Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Ведеться постійний контроль за виконанням грошових і натуральних норм. Щомісячно аналізується стан харчування дітей, це питання вноситься до порядку денного нарад при завідувачу, батьківських зборів.

Директором закладу складається меню-розкладка з урахуванням єдиного сезонного меню , технологічних карток, з урахуванням енергетичною цінності страв та ціни ,погоджено Держпродведслужбою у Радивиліському районі..

Для правильної організації харчування на основі перспективного харчування складається щоденне меню з вживанням сезонних овочів та фруктів . Протягом року в дошкільному закладі було організовано якісне раціональне 3-х разове харчування.

Постійний контроль за правильною організацією харчування дітей здійснюється керівником закладу .

Продукти харчування, що постачаються підприємцем Менльник О.І. в дитсадок, мають сертифікати якості та відповідності. Ціна продуктового набору для дітей на день складала в 40 грн. В літній період діти будуть споживати свіжі овочі та соки: це має позитивний результат в процесі оздоровлення дошкільників. Нажаль у зв’язком з війною в Україні цього року у дошкільному закладі літом припинений навчально –освітній процес.

Контроль за організацією харчуванням здійснюється щодня протягом року. Ведеться бракераж сирих продуктів, бракераж готової продукції. Відслідковується суворе додержання строків реалізації швидкопсуючих продуктів. На контролі питання дотримання технологічного процесу приготування їжі, смакових якостей готових страв. Результати систематичного контролю якості страв з боку Держпродведслужби свідчать про задовільну роботу працівників харчоблоку.

За харчування дітей у закладі батьки сплачують 50 %, і 50 % плати - за рахунок місцевого бюджету.

У закладі харчуються діти пільгових категорій:

Діти з багатодітних сімей - (50% від вартості харчування)

Дитина АТО -1харчування безкоштовно

Дитина з числа внутрішньо переміщених осіб – харчувалася безкоштовно

діти з малозабезпеченних сімей харчуються безкоштовно - їх кількість змінюється

На постійному особистому контролі тримаємо оплату за харчування, яка повинна потрапити на рахунок бухгалтерії не пізніше як 5 числа кожного місяця. На жаль, щомісяця ми маємо заборгованість по батьківській оплаті.

Також постійно здійснюється контроль за дотриманням санітарно-гігієнічним утриманням харчоблоку, миття посуду, технології приготування їжі, термінів реалізації продуктів харчування.

За результатами перевірок грубих порушень санітарного стану приміщень та харчоблоку, а також порушень відповідності нормам калорійності харчування дітей не виявлено.

5. РОБОТА ПО ЗМІЦНЕННЮ МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ ЗДО

Всі приміщення закладу, їх обладнання та оснащення, знаходяться в задовільному (робочому) стані. Щорічно проводиться їх обстеження і складаються відповідні акти. Акти дозволяють використовувати приміщення, обладнання та оснащення впродовж усього навчального року. Помешкання оформлені з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог, мають гарний естетичний вигляд, оздоблені кімнатними рослинами , панно, картинами.

Дошкільний заклад є комунальним закладом, тому матеріальне та фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет. Завдання адміністрації полягає у оптимальному його прогнозуванні, плануванні та цільовому використанні. Питання господарської роботи є найскладнішим у роботі керівника, так як на вирішення його потрібні кошти .

Фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється згідно кошторису, сформованого на початок поточного року .Фінансові асигнування в основному плануються лише на захищені статті і лише частково на утримання дошкільного закладу.

В цьому році на ремонт дошкільного закладу кошти з місцевого бюджету не виділені.

Тому косметичний ремонт зроблений не був.

Для того щоб заклад відновив навчально-освітній процес в нашому закладі потрібно зробити найпростіше укриття. Комісією було визначено, що найпростіше укриття найкраще зробити у великому коридору ( принцип чотирьох стін). Для цього були проклеєні вікна та двері, два вікна закладено мішками з піском.

Звернення батьків до адміністрації закладу були в усній формі в основному з питань зарахування дітей до закладу дошкільної освіти , скарг в продовж року не було.

Пропозиції та зауваження батьків приймаються з вдячністю, з адекватним реагуванням та враховуються в подальшій роботі.

Підводячи підсумок вищевикладеного, вважаю, що всі поставлені перед колективом завдання – виконанні, а проведена робота може бути оцінена задовільно.

Керуючись Законів України « Про освіту», « Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти, інструктивно-методичних рекомендацій МО України, річного плану ДНЗ Завдячуючи батьківській допомозі та злагодженій роботі колективу у дошкільному навчальному закладі створені сприятливі умови для розвитку, виховання та навчання дітей, коли в центрі всього стоїть дитина, її права та законні інтереси, фізичний, інтелектуальний та культурний розвиток. Адже першою і невід’ємною ланкою освіти України є дошкільна освіта. Тим більше, у складний для України час, необхідно докласти зусиль, для стабільного функціонування дошкільного закладу, виховання у дітей духовних, патріотичних та моральних цінностей.

За підсумками роботи колективу упродовж навчального року можна зазначити, що поставлені завдання в цілому виконано.

Кiлькiсть переглядiв: 65

Коментарi